Nagy esküvőd lesz? 5 tipp, hogy elkerüld a káoszt.

2019-10-24 Megjegyzés

Nagy esküvőd lesz? 5 tipp, hogy elkerüld a káoszt.

Ha a Te is és a párod is nagycsaládban nőttetek fel, népes a rokonságotok és mindkettőtöknek nagy baráti társasága van, akkor több mint valószínű, hogy az esküvői vendéglistátok is igencsak hosszú lesz. Egy 150-200 fős esküvő megszervezése valóban nem kis kihívás, de ne aggódj! Most megosztunk Veled néhány tippet, amit ha megfogadsz, akkor minden a terv szerint halad majd, és az esküvői kiadásokkal sem fogsz elcsúszni.

  • Válassz megfelelő esküvőhelyszínt

Ez talán túlságosan egyértelműnek tűnik, de hidd el, minél több vendéget tervezel meghívni, annál körültekintőbben fel kell mérned egy helyszín adottságait. Helyszínbejáráskor bizonyosodj meg róla, hogy a vendégeidet kényelmesen le tudják ültetni, lesz elegendő helyük mozogni az asztalok között, és a tánctéren is el fogtok férni. Ezek olyan információk, amik a helyszínfotókról – legyenek bármilyen szépek – nem fognak kiderülni, saját magadnak kell meggyőződnöd róla.

Részletesen beszéld át a helyszínbejáráskor az asztalok elrendezését, és figyelj a terembeosztásra is. Mire gondolunk? A terem legyen egy légterű. Egy „L” alakú rendezvényterem pl. teljesen alkalmatlan esküvőhelyszínnek. Gondolj csak bele, a násznép egy része el lenne szeparálva tőletek, a társaság kettészakadna.

Ha a teremben oszlopok vannak, győződj meg róla, hogy az asztalokat úgy helyezik el, hogy a fő asztalra, ahol a férjeddel helyet foglaltok majd, mindenki rá lásson. Hiszen aznap este minden vendég rátok lesz kíváncsi igazán, benneteket szeretne majd látni.

"Ha a teremben oszlopok vannak, győződj meg róla, hogy az asztalokat úgy helyezik el, hogy a fő asztalra, ahol a férjeddel helyet foglaltok majd, mindenki rá lásson."

Az esküvőhelyszín lefoglalása előtt érdemes felvenned a kapcsolatot egy esküvőszervezővel és legalább egy tanácsadás erejéig kikérned a véleményét. Az esküvőhelyszín rendezvényszervezőjének az az érdeke, hogy rábeszéljen Téged az adott helyszínre lefoglalására, hiszen ő ezért kapja a fizetését. Egy független szakértő őszintén el fogja mondani a véleményét, és objektíven fogja vizsgálni a helyszín adottságait. A segítségével biztos lehetsz benne, hogy helyesen választottál.

  • Tervezd meg előre, hogyan lesz időd mindenkivel beszélgetni

Minden vendéged azért lesz ott, hogy benneteket lásson, és gratuláljon az ifjú párnak, de 150-200 vendég esetében bizony kihívást jelent, hogy mindenkire tudjatok időt szánni. A megoldás kulcsa a megfelelően elkészített ültetési terv. Ekkora vendéglétszámnál értelmetlen arra törekedned, hogy minden vendégeddel személyesen tudj időt tölteni. Ehelyett inkább szervezd meg az ültetést úgy, hogy az egyes asztaloknál elérd azokat, akikhez ugyanaz a kapcsolat fűz. Mire gondolunk? Tervezel kollégákat is meghívni a nagy napotokra? Ültesd őket egy asztalhoz. A középiskolai osztálytársaid szintén egy csapatban üljenek. Ha ügyesen rendezed csoportokba a vendégeidet, biztosított, hogy mindenki úgy érzi majd, foglalkoztál vele.

"szervezd meg az ültetést úgy, hogy az egyes asztaloknál elérd azokat, akikhez ugyanaz a kapcsolat fűz."
  • Egyeztess az esküvői fotóssal

Egyeztess előre az esküvői fotósoddal, készítsetek forgatókönyvet a vendégekkel közös fotózásra. Írjátok össze, hogy pontosan kikkel szeretnétek mindenképpen közös képet. A fotós forgatókönyvet osszátok meg a ceremóniamesterrel, vagy a vőféllyel is, így ő tudja név szerint szólítani a vendégeket, és a fényképezkedés szervezetten tud haladni. Előre válasszátok ki a helyszínt is, ahol a képeket elfogjátok készíteni. 200 főt irányítani nem kis feladat, akkor fog jól menni, ha minden lépés előre meg van tervezve, és a helyszínen van egy szakember, aki irányítja az eseményeket. Ez lehet ceremóniamester, vagy vőfély, de egy esküvőszervezőt is felkérhetsz csupán a nagy napodon való helyszíni koordinációra. Természetesen ezt a feladatot egy barátotok, vagy családtagotok is elláthatja, ha kellő határozottsággal bír, az előzetes tervezésre ebben az esetben még nagyobb hangsúlyt kell fektetned.

"az esküvői kiadások közel felét az esküvői helyszín, illetve az ételek és italok megrendelése teszi ki."
  • Gondolj az utazási időre

Amikor kiválasztod az esküvői szertartás(ok) és az esküvői buli helyszínét, gondolj a távolságra is. 200 ember utazását megszervezni a helyszínek között nem egyszerű. Igyekezz úgy kiválasztani az esküvői helyszíneket, hogy azok lehetőleg közel essenek egymáshoz. Nézz körül, melyik éttermek vannak közel a templomhoz, vagy házasságkötőteremhez, ahol a boldogító igent tervezitek kimondani. Az „Igen, házasodunk” szolgáltatói adatbázisában meg tudod nézni, hogy egyes esküvőhelyszínekhez mely templomok és polgári szertartás helyszínek vannak legközelebb.

Készíts pontos útvonaltervet a helyszínek közti közlekedésre, de ne csak az autóval érkezőknek, hanem azoknak is, akik a tömegközlekedést választják.

  • Okosan költekezz

Amikor az esküvői költségvetést tervezitek a pároddal, lesznek olyan kiadások, amik nem fognak változni attól függően, hogy hány vendéket hívtok meg, ilyenek például a menyasszonyi ruha, a vőlegény öltönye, a karikagyűrűk, az esküvői zenekar, vagy DJ, de ilyen például az esküvői fotós is.

Lesznek azonban olyan kiadások, amiket nagyban befolyásol az, hogy végül hány vendéget hívtok meg az esküvőtökre. Fontos tudnod, az esküvői kiadások közel felét az esküvői helyszín, illetve az ételek és italok megrendelése teszi ki. Mivel ezeket az esküvőszervezés első pár hónapjában választod ki, nagyon fontos, hogy résen légy, mert az itt elkövetett hibákat utólag már nem fogod tudni javítani. Gondolkozz nagyságrendekben; ha csak pár fővel kevesebbet hívsz meg, az nem fog segíteni abban, hogy jelentősen spórolni tudj a kiadásokon. Ha mindenképpen nagy esküvőt szeretnél, de nem akarod, hogy a költségek az egekben járnának, válassz okosan ételeket és italokat. Kérj fix italcsomagot az esküvőhelyszínedtől, és ne rendelj többet 3-4 fogásnál a tortával és/vagy éjféli menüvel együtt.

"Az esküvői kiadások közel felét az esküvői helyszín, illetve az ételek és italok megrendelése teszi ki."
Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Szólj hozzá